Užsiaugink drugelį pats – ir žinios, ir geros emocijos
Straipsnis originaliai publikuotas diena.lt 2019 spalio 2 d.
Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos pradinukai kartu su mokytojomis rugsėjo–spalio mėn. dalyvauja projekte „Užsiaugink drugelį pats”. Projekto tikslas – mokyti vaikus pažinti gamtą, suteikti kuo daugiau žinių apie drugelių gyvenimo ciklą bei ugdyti vaikų atsakomybę globojant gamtą ir ugdant meilę jai.
Rugsėjo pradžioje klasėse apsigyveno tropinių drugelių lėliukės, kurios atkeliavo iš Vilniaus „Kupu Kupu” įmonės. „Kasryt laukėme stebuklo. Jis įvyko po penkių dienų – išsirito pirmasis Papilio lowi drugelis, jį pavadinome Rugsėju. Mums pasisekė, nes pamatėme virsmą iš lėliukės į drugelį. Tuo metu buvome mokykloje. Pirmiausia išsirito galvutė su ūseliais, o vėliau ir sparneliai. Po kelių dienų ryte radome dar du drugelius, juos pavadinome: Mišrusis dvigarsis ir Merkurijus. Dabar visą mėnesį jie mus turėtų džiuginti, jei viskas bus gerai”, – įspūdžiais dalijosi projekte dalyvaujanti trečiokė Lėja.
Mergaitė pasakojo, kad viena lėliukė neišsivystė, ir svarstė, kad jai gal buvo per šalta, gal per daug triukšmo klasėje. „Jie gi lepūs, o mūsų klasė neprimena tropikų…”, – pastebėjo Lėja. Pasak trečios klasės mokinės Letos, dabar patys mokiniai rūpinasi drugelių maitinimu. „Kas rytą pjaustome citrusinius vaisius. Lauros tėtis atnešė gėlę kaną, ant kurios drugeliai deda kiaušinėlius, ir mūsų drugeliai jaučiasi lyg džiunglėse. Bet jau prasidėjo šalnos ir mokykla atvėso, šį rytą drugelis vardu Rugsėjis užmigo… Jį įrėminsime ir visada prisiminsime”, – apie trumpą drugelio gyvenimą pasakojo Leta.
Vaikams auginti ir prižiūrėti drugelius padeda projekte „Užsiaugink drugelį pats” kartu dalyvaujančios priešmokyklinio ugdymo mokytoja Miglė Janušauskienė, mokytoja Neringa Augūnienė ir muzikos mokytoja Gema Rudzevičienė. Anot mokytojų, vaikai mokosi dainą apie drugelius ir kasdien patiria daug džiaugsmo, stebėdami drugelius ir jais rūpindamiesi. „Šiuolaikiškai ugdant vaikus labai svarbu mokytis iš patirties ir asmeninės praktikos, todėl smagu, kad mūsų vaikai vis dažniau mokosi ne tik iš vadovėlių, bet patys tyrinėdami ir stebėdami, – tokio projekto naudą įvardijo mokytoja Neringa. – Viena iš dažnai girdimų frazių pastaruoju metu – patyriminis ugdymas arba mokymasis per asmeninę patirtį. Nors ši frazė skamba kaip naujiena, iš tiesų tai yra pati seniausia mokymosi metodika, kai žmonės bandė, darė, ir taip mokėsi naujų dalykų”. „Reikia kurti mokyklose tokią aplinką ir sąlygas, kad vaikai galėtų mokytis iš savo asmeninės patirties, savo mažų atradimų, eksperimentų ir žaidimų. Svarbu tą mokinių patirtį nuolat papildyti naujomis žiniomis ir parodyti, kaip jas pritaikyti ir naudoti kasdien”, – įsitikinusi J.Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė.